שיתופי פעולה עם מותגים
שיתופי פעולה בין חברות לבין ספורטאים אולימפיים ישראלים יכולים להוות הזדמנות מצוינת לשני הצדדים. מצד אחד, החברות זוכות לחשיפה חיובית למוצרי החברה שנעשה בהם שימוש בלייב על ידי ספורטאי מקצועי , וכמו כן לחיזוק התדמית של המותג ולתמיכה בערכים של התמדה, מצוינות והישגיות המזוהים עם המותגים הגדולים בעולם כמו נייק (Just Do it) ואדידס (Impossible Is Nothing) ועם הצלחה בסדר גודל שלהן לא מתווכחים . ומצד שני, הספורטאים זוכים לתמיכה כלכלית ולפלטפורמה שיכולה לסייע להם למנף את הקריירה שלהם מעבר לתחום הספורט.
דוגמאות לאפשרויות של שיתופי פעולה
1. חסות מסחרית:
חברות מעניקות חסות לספורטאים בתמורה לפרסום לוגו או שימוש במותג שלהן. לדוגמה, שימוש בלוגו של החברה על בגדי האימון או התחרויות, אזכור החסות ברשתות חברתיות וכדומה.
2. קמפיינים פרסומיים:
ספורטאים יכולים להיות הפנים של קמפיינים שיווקיים. לדוגמה, ג’ודוקות או רצים אולימפיים יכולים להופיע בפרסומות למותגי ספורט, תזונה או טכנולוגיה.
3. שיתופי פעולה חברתיים:
חברות וספורטאים יכולים לקדם מטרות חברתיות, כמו עידוד אורח חיים בריא, תמיכה בקבוצות מוחלשות, או קידום נוער לספורט , בשיתוף פעולה עם מותג , מה שנותן תדמית חיובית למותג , נושא חשוב מאוד לטווח הארוך.
4. אירועים ותחרויות:
חברות יכולות לממן אירועי ספורט או תחרויות מקומיות שבהן הספורטאים משתתפים או מנחים, ובכך לקדם גם את המותג וגם את הספורט בארץ.
ופה נכנס לתמונה סוכן מייצג , סוכן מקצועי עם ניסיון רב מלבד יכולתו לשווק את הספורטאי בצורה נכונה עבור מותגים וחברות , להביא שיתופי פעולה עסקיים , ליצור יח"צ חיובי סביב הספורטאי , סוכן בעל ניסיון יודע גם איך חוזה ההתקשרות עם אותם גורמים חיצוניים לא יזיק או יפגע בכם בהמשך , יודע להתמקח ולדרוש את השווי האמיתי שלכם בכל שיתוף פעולה , ובעיקר יודע איך למנף את השם שלכם לסיפור הצלחה .

היתרונות לשני הצדדים
לחברות:
• חיזוק הקשר עם קהלים צעירים ומודעים לערכים של בריאות וספורט. בסוף העוקבים והמתעניינים בהישגיו של אותו ספורטאי/ענף הם קהל היעד העיקרי למותגים כאלו .
• יצירת תדמית חיובית באמצעות תמיכה בספורטאים ובמטרות לאומיות (אולימפיאדות ואליפויות עולם) , לטווח הארוך תדמית של תמיכה והזדהות נותנת ערך עצום למותג בעיני הצרכן .
• הגדלת החשיפה למותג ולמוצריו . שכן ספורטאי אולימפי (לרוב עם עשרות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות ומיליוני צופים באולימפיאדות ואליפויות) משתמש במוצרי החברה בלייב .
לספורטאים:
• מימון אימונים, ציוד, תחרויות ונסיעות לחו”ל , שכל עלותם ממומנת על ידי הספורטאי .
• פלטפורמה לשיפור החשיפה הציבורית וההכנסה האישית.
• הזדמנויות למינוף קריירה לאחר סיום הקריירה הספורטיבית.
אתגרים בשיתופי פעולה
• בחירת הספורטאי: התאמה בין ערכי המותג לבין תדמית הספורטאי.
• ניהול השותפות: יצירת איזון בין דרישות הספורטאי לבין הצרכים השיווקיים של החברה.
• המשכיות: שמירה על קשר ארוך טווח ולא נקודתי.
דוגמאות להשראה מהעולם
בסוף, המציאות בשטח הינה ההוכחה הגדולה ביותר , כבר עשרות שנים שעולם המיתוג משתף פעולה עם ספורטאים – ברמה הבינלאומית, ספורטאים כמו יוסיין בולט (פומה), מייקל פלפס (אומגה), וסרינה וויליאמס (נייקי) שיתפו פעולה עם מותגים מובילים. בישראל, היו שיתופי פעולה מוצלחים עם ספורטאים כמו לינוי אשרם, ארטיום דולגופיאט, או יעל ארד.
העולה מכך ששיתופי פעולה מעין אלו מועילים מאוד לשני הצדדים .
צור קשר
אז בין אם אתם ספורטאים המעוניינים להפוך את הספורט שלכם לקריירה מוצלחת , ובין אם אתם בעלי חברות המעוניינים בחשיפה בינלאומית למותג שלכם . נעים מאוד , אני רוני לופו סוכן ומייצג שחקניות ושחקני כדורסל למעלה מ- 23 שנה , וכעת אני עוסק גם בייצוג ספורטאים יחידניים , אני כיום גם מייצג ספורטאית אולימפית שהשתתפה בשני אולימפיאדות , הניסיון הרב בתחום שאני מביא איתי לייצוג שלכם יתנו לכם להשקיע את כל הכוחות שלכם בענף הספורט אליו אתם משתייכים ואני אדאג לכל השאר בפן העסקי המתלווה אל הקריירה שלכם , אשמח לעמוד לצידכם ולצעוד איתכם יחד לקריירה מפוארת , כי ההצלחה שלכם זאת העבודה שלי .